Tja, misschien had ik er nog bij moeten zetten dat ik ooit een keer een collega heb gehad die dus wel het 06 nummer van een klant had overgenomen, 's avonds gebeld heeft en de volgende dag stond haar bodybuildende vriend op de stoep en heeft hij een officieele waarschuwing gekregen ivm privacy schending. Vanwege deze ervaring ben ik dus wat voorzichtig.quote:Op zaterdag 21 juli 2007 20:36 schreef dawg het volgende:
Wel. Niet geschoten is altijd mis.
Naam lijkt me geen privacy gevoelige informatie. Als ze al op Hyves staat (of myspace, waarschijnlijk grotere kans als ze niet uit nederland komt) lijkt me niet dat je 'n "toevallig" smoes hoeft te gaan gebruiken.quote:Op zaterdag 21 juli 2007 20:41 schreef Black_Ninja het volgende:
[..]
Daarnaast, wat voor soort bericht zou ik dan moeten sturen. Ik had al zitten denken aan een berichtje in de trand van, "joh kwam je naam toevallig tegen hier op hyves", maarja ze heeft geen standaard naam dus dat valt ook wel weer op...
dat dus..quote:Op zaterdag 21 juli 2007 20:48 schreef Elefes het volgende:
Je kunt toch een berichtje plaatsen hoe het product bijvoorbeeld bevalt? Gewoon een aardig gezellig berichtje wat aangeeft dat je haar mag.
Hormoonoverschot? Tja ik doe mee aan die 40 dagen en 40 nachten wedstijd, dat kan dus wel kloppenquote:Op zaterdag 21 juli 2007 21:11 schreef Steve_I. het volgende:
Werk en prive gescheiden houden
Komop zeg, je hebt even een uurtje met ze gesproken en je zit er zo mee? je hebt een hormoonoverschot dude.
Wat voor product kwam ze btw in vredesnaam voor dat je er een uur uitleg over kan geven?![]()
Aan de ene kant denk ik er ook zo over, aan de andere kant zou ik het zelf ook niet zo snel doen, hoe leuk ik de dame achter de balie ook zou vinden...quote:Op zaterdag 21 juli 2007 21:16 schreef the_legend_killer het volgende:
Als ze echt contact wil leggen dan geeft ze haar eigen tel nummer gewoon zo wel.
Dat gevoel heb ik dus ook... Maarja aan de andere kant zou ik het ook heel jammer vinden als ik haar misloop puur op het feit dat ik bang ben stalkerig over te komen... Like I said, choices choices choices...quote:Op zaterdag 21 juli 2007 21:28 schreef Vector_SLD het volgende:
Ik denk dat het moeilijk is om met haar in contact te komen zonder stalkerig over te komen.
bah, 1 contactpoging komt m.i. nog niet eens in de buurt van stalkenquote:Op zaterdag 21 juli 2007 21:28 schreef Vector_SLD het volgende:
Ik denk dat het moeilijk is om met haar in contact te komen zonder stalkerig over te komen.
Bellen heeft een stuk hogere drempel dan Hyves. Als je zo'n ding hebt, weet je dat iedereen je op kan zoeken en aan kan spreken, in tegenstelling tot je telefoonnummer. Een onschuldig berichtje achterlaten (smalltalk, vragen naar de dingen die je al van haar weet) valt moeilijk te vergelijken met misbruik maken van de positie op je werk en haar gegevens die ze in vertrouwen achter gelaten heeft.quote:Op zaterdag 21 juli 2007 20:41 schreef Black_Ninja het volgende:
[..]
Tja, misschien had ik er nog bij moeten zetten dat ik ooit een keer een collega heb gehad die dus wel het 06 nummer van een klant had overgenomen, 's avonds gebeld heeft en de volgende dag stond haar bodybuildende vriend op de stoep en heeft hij een officieele waarschuwing gekregen ivm privacy schending. Vanwege deze ervaring ben ik dus wat voorzichtig.
Daarnaast, wat voor soort bericht zou ik dan moeten sturen. Ik had al zitten denken aan een berichtje in de trand van, "joh kwam je naam toevallig tegen hier op hyves", maarja ze heeft geen standaard naam dus dat valt ook wel weer op...
quote:Op zaterdag 21 juli 2007 21:17 schreef Black_Ninja het volgende:
[..]
we verkopen "dure" apparaten ivm privacy ga ik hier niet meteen alles uit de doeken doen
kon je dat nou niet, net als ik, iets subtieler brengenquote:Op zaterdag 21 juli 2007 21:54 schreef geenaam het volgende:
Ze zoekt een rijke Nederlandse jongen, omdat ze een arme sloeber is. Ze wil je alleen maar gebruiken. Vergeet de slet. Slotje![]()
Gedaan..quote:Op zaterdag 21 juli 2007 22:00 schreef Steve_I. het volgende:
[..]
kon je dat nou niet, net als ik, iets subtieler brengen![]()
politie?quote:Op zaterdag 21 juli 2007 22:06 schreef Skull-splitter het volgende:
Ik zou het gewoon proberen. Ik heb het een tijdje terug met een aangeefster gehad, ook opgezocht, was tijdens het aangiftegesprek wel flirterig allemaal, maar mevrouw had een vriendje, dus dan houdt het gewoon op...
Maar zoals gezegd: niet geschoten is altijd mis!
Ok, ik kan soms redelijk verdwalen als ik niet zeker ben waar ik heen moet rijden maar CHINA? nee daar ben ik werkelijk nognooit terecht gekomenquote:Op zaterdag 21 juli 2007 22:06 schreef vaudej het volgende:
ik kom zelf ook geregeld in aanraking met die buitenlandse studenten, ik merk ook vaak dat ze flirten, heb er zelf alleen nooit iets mee gedaan.. heb een beetje dezelfde reden als jij. Maar misschien is het in die cultuur ook gewoon zo, dat ze altijd praatjes willen maken. Eentje wilde ook een keer mijn msn, maar daar heb ik eigenlijk nauwelijks mee gesproken.
maar je kan altijd proberen natuurlijk en misschien is het gewoon gezellig, en kan je nog een keer ergens crashen als je ver van huis bent
Dat zijn de nog de grootste geldwolven. PAS OP!quote:Op zaterdag 21 juli 2007 22:11 schreef Black_Ninja het volgende:
[..]
Ok, ik kan soms redelijk verdwalen als ik niet zeker ben waar ik heen moet rijden maar CHINA? nee daar ben ik werkelijk nognooit terecht gekomen
hehehe, sorry ik moest er wel om lachen. Ach er valt vrij weinig bij me te halen dus ach ze mag het best proberenquote:Op zaterdag 21 juli 2007 22:16 schreef geenaam het volgende:
[..]
Dat zijn de nog de grootste geldwolven. PAS OP!Ze lijken lief met zo'n accentje, maar uiteindelijk pakken ze alles van je af.
![]()
Ze komt dus uit China?/quote:Op zaterdag 21 juli 2007 22:11 schreef Black_Ninja het volgende:
[..]
Ok, ik kan soms redelijk verdwalen als ik niet zeker ben waar ik heen moet rijden maar CHINA? nee daar ben ik werkelijk nognooit terecht gekomen
Verder tja merendeel van de mensen is wel positief. Ik zat net te denken, ze heeft wat formulieren moeten invullen en die moeten we opsturen, ik kan altijd het ff een paar dagen aankijken en dan later volgende week wat van me laten horen onder het mom, joh kwam je papieren tegen en vroeg me af of alles goed is gegaan...![]()
Want dat verandert alles ofzo?quote:Op zaterdag 21 juli 2007 22:27 schreef Ici-Paris het volgende:
[..]
Ze komt dus uit China?/
grijp je kans
Maar je moet later wel in China wonen. Dus moet je met haar meeverhuizen. Met een beetje geluk kan jij daar een Hollands Restaurant beginnen.quote:Op zaterdag 21 juli 2007 22:23 schreef Black_Ninja het volgende:
[..]
hehehe, sorry ik moest er wel om lachen. Ach er valt vrij weinig bij me te halen dus ach ze mag het best proberenAls ze voor me kookt zie ik het wel als betaling voor de afhaalchinees
Ach geen problemen mee, ik ben nou niet het toonbeeld van vaderlandliefde... Misschien met remia frietsaus?quote:Op zaterdag 21 juli 2007 22:38 schreef geenaam het volgende:
[..]
Maar je moet later wel in China wonen. Dus moet je met haar meeverhuizen. Met een beetje geluk kan jij daar een Hollands Restaurant beginnen.![]()
Onzin. Je werk staat er los van. Want je doet het toch niet onder werktijd? En wat dan nog, als je een klant mee uit vraagt. Ze is toch geen zakenrelatie waar je vaker mee te maken hebt, en waar zakelijke dingen van afhankelijk zijn? Durf te leven!quote:Op zaterdag 21 juli 2007 22:33 schreef Black_Ninja het volgende:
[..]
Want dat verandert alles ofzo?Ervaring ofzo?
@ dawg: Like I said, mocht het verkeerd vallen vinden ze het vast niet leuk op me werk...
Dat dus. Niet gaan bellen ivm je werk.quote:Op zaterdag 21 juli 2007 20:48 schreef Elefes het volgende:
Je kunt toch een berichtje plaatsen hoe het product bijvoorbeeld bevalt? Gewoon een aardig gezellig berichtje wat aangeeft dat je haar mag.
Ik had dat van dat telefoonnummer er alleen bij gezet om aan te tonen dat ik er niet op uit ben om te gaan stalken of iets dergelijks. Hmm, tja merendeel reageert tot nu toe positief, misschien dat ik over een paar dagen dan toch een gokje waag...quote:Op zaterdag 21 juli 2007 22:48 schreef Sc0rPi0n het volgende:
[..]
Dat dus. Niet gaan bellen ivm je werk.
Je zou als aanvulling erin kunnen zetten dat ze altijd welkom is in de winkel of dat je het leuk lijkt om met haar eens iets te drinken buiten de winkel. Wil ze dat niet, dan weet je genoeg.
Hmmm, mijn staal smelt kwaliteiten zijn niet je van het, ik hou het wel bij dat restaurantjequote:Op zaterdag 21 juli 2007 22:46 schreef geenaam het volgende:
Of je moet massaal met de andere mensen staal gaan omsmelten. Je weet het maar nooit in dat gekke landje..
Grote kans dat ze dan niet meer weet wie je bent. Hoe eerder hoe beter lijkt mij.quote:Op zaterdag 21 juli 2007 23:08 schreef Black_Ninja het volgende:
[..]
Ik had dat van dat telefoonnummer er alleen bij gezet om aan te tonen dat ik er niet op uit ben om te gaan stalken of iets dergelijks. Hmm, tja merendeel reageert tot nu toe positief, misschien dat ik over een paar dagen dan toch een gokje waag...
Alsof je daar iets te kiezen hebtquote:Op zaterdag 21 juli 2007 23:09 schreef Black_Ninja het volgende:
[..]
Hmmm, mijn staal smelt kwaliteiten zijn niet je van het, ik hou het wel bij dat restaurantje
Iemand die niet zo best Nederlands spreekt kan geen lange gesprekken voeren? Misschien zag ze het als 'n mooie gelegenheid om te oefenen (ze zal voor die studie vast ook nederlands moeten kunnen begrijpen). En er is ook niks vreemds aan om in dat soort gevallen terug te vallen op 'n andere gemeenschappelijke taal (zoals Engels, zeker als ze uit Hong Kong zou komen)quote:Op zondag 22 juli 2007 00:30 schreef MouzurX het volgende:
Eerst zeg je dat je lang met haar hebt gepraat enz een uur lang maar daarna dat ze gebrekkig nederlands kan ..... beetje tegenstrijdig vind ik dat hoor.
Juist, ik neem aan dat de TS het gesprek in het engels heeft gevoerd.quote:Op zondag 22 juli 2007 00:48 schreef anboni het volgende:
[..]
Iemand die niet zo best Nederlands spreekt kan geen lange gesprekken voeren? Misschien zag ze het als 'n mooie gelegenheid om te oefenen (ze zal voor die studie vast ook nederlands moeten kunnen begrijpen). En er is ook niks vreemds aan om in dat soort gevallen terug te vallen op 'n andere gemeenschappelijke taal (zoals Engels, zeker als ze uit Hong Kong zou komen)
Zoals ik al in de OP heb staan, ik heb gewerkt met engelse, mijn engels is van dermate niveau dat ik niet eens meer door heb dat ik engels spreek. Ja ik heb dus het gesprek in het engels gedaan maar vooral aan het eind wilde ze toch blijkbaar laten zien dat ze ook wel nederlands aan het leren is want toen probeerde ze een beetje nederlands te gaan praten...quote:Op zondag 22 juli 2007 00:48 schreef anboni het volgende:
[..]
Iemand die niet zo best Nederlands spreekt kan geen lange gesprekken voeren? Misschien zag ze het als 'n mooie gelegenheid om te oefenen (ze zal voor die studie vast ook nederlands moeten kunnen begrijpen). En er is ook niks vreemds aan om in dat soort gevallen terug te vallen op 'n andere gemeenschappelijke taal (zoals Engels, zeker als ze uit Hong Kong zou komen)
Normaal gesproken had ik dat misschien ook wel gedaan maar dat kon nu niet. Wij hebben een speciale dienst die je kan helpen bij je vragen en problemen. Dat is een betaalde dienst en het hoofdkantoor wilt dus ook dat klanten dat nummer bellen. Zoals je al kon lezen waren en belangrijke mensen van het hoofdkantoor op bezoek en die hadden erg vreemd gekeken als ik plots mijn eigen nummer had gegeven, hoe leuk en lief ze ook was.quote:Op zondag 22 juli 2007 01:02 schreef Jegorex het volgende:
Je had gewoon je eigen nummer, mail of msn moeten geven onder het mom "Als je vragen hebt bel/mail/msn je maar"
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |